Autor Tema: Bajar de 10W40 a 5W30, ¿riesgos?  (Leído 49302 veces)

Desconectado Foxbuster

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Re:Bajar de 10W40 a 5W30, ¿riesgos?
« Respuesta #20 en: Julio 09, 2013, 19:27:36 pm »
No conocía bases que dieran W30, pero esto dice Toyota:

Genuine Toyota Motor Oil
Formulated with a special additive package that helps protect Toyota metal and gasket surfaces from corrosion, prevents foaming and maintains the proper application of oil on cylinder walls.

• Available in 5W-30, 10W-30 and 10W-40 grades
• Four-point depressants maintain fluidity in cold climates
• Viscosity index improvers stabilize viscosity levels for a wide range of operating temperatures

Synthetic Motor Oil
Many new Toyota models are certified for a new, zero weight synthetic lubrication standard, or 0W-20. This lower viscosity oil pumps better when cold, yet provides uniform lubrication, reduced friction and better overall efficiency than conventional engine oil.

• Improves fuel economy
• Improved thermal stability
• Longer oil change intervals

Bueno, como indica Toyota, hay unos aceites que llama "Genuine Toyota Motor Oil" en viscosidades 5W/30, 10W/30 y 10W/40  y otro que llama "Synthetic Motor Oil" en viscosidad 0W/20.  Puede entenderse que los primeros no serían sintéticos.
Foxbuster

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Re:Bajar de 10W40 a 5W30, ¿riesgos?
« Respuesta #21 en: Julio 09, 2013, 19:45:07 pm »
Exacto. Y cuando se habla de "paquete de aditivos" es común en los semi-sinteticos.

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